After Social Innovation Camp: projekty 2 měsíce poté 1. díl


Kdy budou projekty spuštěny? Proč by je uživatelé měli chtít používat? Jak týmy řeší technickou implementaci? Kde shánějí peníze na rozjezd projektu. V pátek 25.5 na After Social Innovation Campu jsme se dozvěděli více. V prvním díle se podíváme, kam dospěly projekty Slibujeme.cz a TyDobroTy.

Dvouhodinové setkání After Social Innovation Camp, které proběhlo v pátek 25.5. dalo dohromady jak prezentující z týmů, mentory,  porotu a zájemce o společenské inovace, kteří s námi strávili příjemné páteční odpoledne. Jako mentory, kteří prezentujícím i členům týmů kladli více či méně příjemné otázky o realizaci projektu, jsme přivítali: Pavla Šuka z Kerio Technologies, Davida Bešku, senior konzultanta toho času na volné noze a Adama Reinbergera, který v současnosti působí ve followbubble.com.

Slibujeme.cz

Za tým Slibujeme.cz prezentoval Zdeněk Horák, který nám  předvedl beta verzi internetových stránek, na něž lze nahrát sliby politiků a stran pomocí letáků, fotek, videí či článků a tyto materiály následně taggovat podle regionu, politiků, stran či oblastí, na něž se předvolební sliby vztahují. Za tým Slibujeme.cz nám Zdeněk slíbil, že na spuštění ostré verze se můžeme těšit do podzimních krajských a senátních voleb.


Publikum nejvíce zajímal další krok, tedy co se bude dít s materiály dále, kdo bude kontrolovat či doplňovat informace, zda politici či strany sliby plní. Tuto kontrolu Slibujeme.cz přenechávají na samotných uživatelích, projekt se soustřeďuje hlavně na snadnou a dlouhodobou archivaci předvolebních slibů. Pavla Šuka také zajímalo, zda a jak probíhá kontrola nahraného obsahu. V projektu se počítá, že před publikováním budou všechny příspěvky kontrolovány i kvůli prevenci spamu. S popularizací projektu mezi novináři i veřejností tým spoléhá na vlastní síly.

Slibujeme můžete sledovat na Facebooku i na Twitteru. Pár screenshotů původní verze ze Social Innovation Campu a květnové betaverze:


TyDobroTy

TyDobroTy reprezentovala Lucie Benešová, TyDobroTy se zaměřují na propojení společensky přínosných gastropodniků a lidí, kteří se chtějí nejen dobře napít či najíst, ale také jsou rádi, pokud jejich káva či bábovka i něčemu prospěje. Kavárny či restaurace, které nabízejí dobroty z chráněných dílen nebo vás v nich obsluhují lidé se zdravotním handicapem či sociálním znevýhodněním jsou často odkázané na omezenou publicitu, kterou jim může poskytnout nezisková organizace, jež je zpravuje. TyDobroTy mají za cíl pomoci rozšířit naše povědomí o tom, kde všude v našem okolí podobné podniky nalezneme, zároveň je cílem seznámit širší veřejnost s aktivitami společensky prospěšných podniků. 


Tým právě chystá pilotní testování omezeného okruhu podniků a dobrovolníků, které pozve na kávu (případné přihlášky zřejmě přes Twitter). TyDobroTy chtějí pro svůj projekt využít stávající sociální sítě (Foursquare, Facebook, Twitter). Otázkou je i případné spojení s dalšími gastroservery, kde by mohly být společensky prospěšné gastropodniky další kategorií (např. Scuk.cz, Zelená mapa Prahy, Lunchtime.cz), i tak plánují TyDobroTy vlastní portál, kde zájemci naleznou podrobnější informace o tomto typu gastropodniků.

Novinky o dobrotách se dozvíte na Twitteru. Prezentace TyDobroTy na After Social Innovation Campu:


Kategorie: Social Innovation Camp 2012 | Štítky: Social Innovation Camp 2012, život s handicapem, politika

Komentáře v burze jedou na Disqus

Generální partner projektu:

ERA Finanční služby kdykoli a kdekoli

Partner:

T-Mobile fond

Inovace pro společnost na sociálních sítích:

Twitter Facebook